KLIK ! KLIK! CEPAT2!!

http://www.emocutez.com

ARIGATO !!!

SEARCH IN SITI BLOG

Friday, June 17, 2011

COMPARATIVE RELIGION- PERBANDINGAN AGAMA


Salam kawan2. :-).  Rindu nyer nak post entry..jadi gila blogging dah sekarang ni.. hehe... baru je habis blogwalking...

Siti nak ucapkan thanks to follower-follower Siti. Same2 kita berkongsi suka duka di dunia Siti. Hehe...

Siti nak bagi tahu ni,.. kat bahagian Link Page Siti, kat atas blog ni, Siti akan postkan entry pasal comparative religion @ perbandingan agama. Siti rasa, ilmu yang Siti dapat dan study ni, baik untuk Siti kongsikan...menambah amal ibadat. Kawan-kawan pulak, share lah apa yang Siti share disini nanti. walaupun ilmu yang Siti dapat ni, cuma sikit ja, semoga dapat menyelamatkan  iman kawan-kawan Siti dan Insyaalllah menambah umat Nabi Muhammad S.A.W.

Seperti yang kawan-kawan tahu, atau tanpa kita sedar, Malaysia menjadi sasaran kumpulan pendakyah Kristian. Dan Siti pernah di dalam situasi tergugat jugak iman apabila salah seorang kawan Siti, non Muslim bertanyakan soalan berhubung kait agama Islam. Tetapi bila Siti study comparative religion ni, baru Siti sedar rupa-rupa nya soalan yang pernah ditanya kat Siti tu, salah satu cara agama lain mempengaruhi minda Muslim. Salah Siti juga time tu coz tak study ilmu akhirat sangat. Mendahulukan ilmu dunia jer sampai lupa yg penting.

So,insyaallah iman kita akan terpelihara..

Dalam surah al-Maidah, ayat 82-84:
"Musuh paling besar bagimu, Muhammad adalah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. Orang yang mengasihi orang-orang Islam adalah mereka yang berkata ' Kami adalah orang-orang Nasrani' kerana di kalangan mereka ini adalah pendeta-pendeta dan ahli-ahli ibadat dan mereka tidak sombong. Apabila mereka mendengar Al-Quran diturunkan kepada Muhammad, engkau melihat air mata mereka bercucuran kerana mereka mengetahu tentang kebenaran Al-Quran dalam kitab mereka. Mereka berkata,"Wahai Tuhan kami, kami beriman kepada Muhammad dan kepada Al-Quran. Oleh itu, tetapkanlah kami bersama-sama orang-orang yang menjadi saksi. Tidak ada sebab bagi kami tidak beriman kepada Allah dan Al-Quran yang sampai kepada kami . kami memohon dengan penuh harapan supaya Tuhan kami memasukkan kami ke syurga bersama-sama orang yang soleh."

Insyaalllah dalam entry Siti nanti, Siti akan postkan tentang agama Kristian, Judaism & Budaism. Siti tegaskan balik, tujuan Siti sharekan ilmu ni adalah untuk meningkatkan keimanan kita kepada Allah S.W.T. Semoga sama-sama kita dapat faedah dari ilmu yang kita dapat. If kawan-kawan ada ilmut tambahan atau komen, please post it in my komen entry k. Thank you...

PEACE :-)

0 yang berani:

Post a Comment

SALAM & HI ALL
PLEASE LEAVE YOUR COMMENTS HERE!

CLICK CEPAT-CEPAT!!!!!